Faq Werkgevers

Wat is payroll?

Bij payrolling draagt u het juridische werkgeverschap over aan een derde partij, in dit geval Praemium Payroll. De dagelijkse gang van zaken blijft uw verantwoordelijkheid. Praemium Payroll neemt de (administratieve) verantwoordelijkheden met betrekking tot personeel van u over: salarisadministratie, pensioenopbouw, ziekterisico etc. Dat betekent dat u meer tijd heeft voor dat waar u goed in bent: het runnen van uw onderneming. U kunt Praemium Payroll inzetten voor zowel bestaande als nieuwe medewerkers.

Wat zijn de voordelen van payroll?
Wat zijn de kosten voor payroll en hoe is het tarief opgebouwd?
Payroll na de WAB, kan dat nog wel?
Wat is het verschil tussen payroll en loonadministratie?
Wat is het verschil tussen payroll en uitzenden?
Is payroll geschikt voor mijn bedrijf?
Hoe kan ik een medewerker op de payroll zetten?
Welke arbeidsvoorwaarden krijgt een payrollmedewerker?
Welke vormen van payroll zijn er?
Hoe snel kan overstappen naar payroll geregeld zijn?
Hoe kan ik mij inschrijven?
Op welke kwaliteitseisen moet ik letten bij het kiezen van een payrollbedrijf?
Hoe geef ik de gewerkte uren door?
Wanneer kan ik mijn contactpersoon bereiken?
Waar kan ik terecht met vragen over payroll?
Welke mogelijkheden zijn er om de factuur te betalen?
Wat is de betaalfrequentie van payroll?
Biedt Praemium ook andere personeelsdiensten aan?

FAQ Werknemers

Hoe dien ik mijn uren in?

Praemium Payroll werkt met Tigris. Dien uw uren op dinsdag voor 12.00 uur bij ons in, zodat wij deze dezelfde week kunnen verwerken. Voor vragen kunt u contact opnemen met de Helpdesk van Praemium Payroll: 0314 – 216 162.

Wat moet ik doen als ik ziek ben?
Welke voordelen heeft payroll voor mij?
Wanneer ontvang ik mijn loonstrook?
Wat is de betaalfrequentie van Praemium Payroll?
Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?
Wanneer ontvang ik een jaaropgave?
Wat betekent loonheffingskorting voor mij?